Forslag til utvikling av 1000årsstaden på Stenborg
Historielaget har fått tegnet utkast til et prosjekt vi har kalt "Kvalskuta" og har foreslått for Fedje kommune å bygge dette i fortsettelsen av venterommet / ferjebiblioteket på Stenborg. Venterommet / ferjebibioteket er allerede formet som en "halv båt" og vi foreslår med prosjektet å fortsette bakover (der bosscontainerne står i dag) og lage rammen av en hel båt: ei Kvalskute, som en kulturmarkør for Fedje.

Forslag til utvikling av 1000årsstaden på Stenborg
  Fedje Historielag